GENDER BIJ DE MELK/KOFFIE
MV United (Europees Sociaal Fonds) wil jongeren genderbewust maken maar weet niet hoe.
Ideeweb stelt voor om een Vlaamse campagne op te zetten voor leerlingen van het zesde leerjaar. In hun studiekeuze kiezen zij immers vaak met gender-oogkleppen op.
Dat jongens ook onthaalvader en meisjes ook brandweervrouw kunnen worden, maken we duidelijk in hilarische filmpjes, leuke lespakketten en handige lestips. Op Gender bij de melk geven we het leerkrachten met de paplepel mee.
De opvolger 'Gender bij de koffie' stimuleert de discussie op de werkvloer. Op Internationale Koffiedag dagen we via post en mail 2.000 middelgrote Vlaamse bedrijven uit om deel te nemen aan de posterwedstrijd.
Via www.genderbijdekoffie.be verzamelen we straffe oneliners over gender. Drie maanden lang krijgen deelnemende bedrijven de inzendingen van andere bedrijven toegestuurd, om het thema warm te houden. Winnaars krijgen een nieuwe koffiemachine.